onsdag 2 juli 2014

Det som behövs är en rejäl skopa sömn och en stor portion glass


Det ligger redigeringsjobb på hög nu. 
Och jag sitter där. 
Långt ut på nätterna, fast jag lovat mig själv dyrt och heligt att låta bli.
Men jag förlorar mig sig själv i bilderna. 
Och glömmer bort tiden.
Glömmer bort mig själv och hur viktigt det är att sova.
Och nu känns det som att ögonen är fulla av grus.
Och näsan full av baciller.
Sådana som frodas. Fördubblar sig på nanosekunder.
Sådana som snart får mitt immunförsvar att bräckas sönder.
I den somrigaste sommarmånaden av alla - juli.

Så jag redigerar bara lite till.
Och kurerar mig med sånt jag kan behöva.
En rejäl skopa sömn.
Och en stor portion glass. 
Toppad med chokladsås. Förstås.

3 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Det skulle vara så kul att lära sig redigera i Photoshop. Jag har programmet och jag har gått kurser som fokuserat på fel saker så jag redigerar i photoscape.

Helenas enkla vardag sa...

Kram kram och glöm inte den viktiga sömnen. Sömnbrist gör oss sjuka.
Helena

Jennica... sa...

Men herregud vilken liten söt en! Ser sådär lite bekymrad ut...åhh, blir helt bebissjuk! :)

Och du...ta hand om dig!

Kram Jennica