lördag 19 juli 2014

Med risk för att bli tjatig

Jag vet att det kan låta tjatigt,
men det finns verkligen inte en enda por i mig
som vill ha höst, vinter, eller snö och is.
Inte en enda cell...
 
Efter en sån här dag,
var skulle jag annars vilja vara
eller vilja göra annat än just detta?
Jag kan leva resten av mitt liv såhär.
I solens strålar och med sand mellan tårna.
Med havsbad som får mig att tro att jag är i Medelhavet.
Med spontanmiddag på stranden med familj och vänner.
Med nyfångade räkyngel i en hink och hämtmat i min mun.
Med långa ljusa kvällar och inga tider att passa.
i.n.g.a.t.i.d.e.r.a.t.t.p.a.s.s.a....
 
 
Låt det aldrig ta slut...


3 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Håller med dig helt och hållet. Så det gäller att vi njuter så mycket vi kan, eller hur!?
Kram Helena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så underbart!

Hanna sa...

Håller med!