söndag 15 maj 2016

Att få tycka att man själv är jädrigt grym

Ni som inte gillar skryt eller mina enerverande träningsinlägg har möjlighet att sluta nu.
Ni som ändå fortfarande är nyfikna - read on.

För det är idag det händer.
Jag springer mig igenom stora delar av Europa.
Eller åtminstone Sverige, Belgien, Frankrike, Österrike och Bulgarien. 
Sladdar inom Australien. 
Och tar Ukraina (jo jag är en av få som verkar gilla den), Ryssland, Lettland på hemvägen. 
Eller genom deras Eurovisionlåtar, på repeat, som den mellonörd jag är.

Om sanningen ska fram springer jag genom 
Höllviken - Räng Sand - Räng - Höllviken - Kämpinge och Höllviken igen.
Som en skållad råtta dunsar jag fram mellan de blå byaskyltarna under 12 kilometers löpning.
Tolv kilometer!
Mitt längsta ever.
Och jag är så jäkla glad och nöjd när jag lägger mig ner bland tusenskönorna, 
i hopp om att där ska vara hundbajsfritt.
Jag kan inte sluta le.
Tolv kilometer.
Bara nio som fattas.
Men vilken jäkla känsla!
Jag känner mig som Guds Allsmäktige. Som kommer vakna upp imorgon med träningsvärk.
Tolv kilometer på 1:07:30 (5.37min/km)

Jag tycker själv att jag är jädrigt grym.....


V E C K A   N I T T O N
Måndag   Vilodag
Tisdag      55 min Styrka&Smidighet (hey, var ju tvungen att gå tidigare pga Eurovision)
Onsdag    5 km powerwalk
Torsdag    7 km löpning - dopp - 3 km löpning
Fredag     Vilodag
Lördag     5 km löpning
Söndag    12 km löpning


4 kommentarer:

Unknown sa...

Du ÄR grym. Har jag alltid tyckt, men 12 K på 1.07 är GRYMT!!!

Jennica... sa...

WOW!! Supergrymt!!!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Alltså du är verkligen supergrym Titti!

TITTILINA sa...

Tack tjejer! Ni med <3