fredag 13 maj 2016

Med risk för att ha skapat ett nytt beroende

Det vankas långhelg.
Efter en intensiv vecka, som försvunnit bakom krönet i rasande fart.
Det är med viss tillfredställelse som jag träder in i ledighetsboxen.
Jag har gjort så jäkla mycket bra saker.
Det är sällan jag tänker så.
Jag glömmer lätt bort att klappa mig själv på den högpresterande axeln 
och viska "fy f-n vad bra du är".
Glömmer bort att stanna upp och vara nöjd med det jag gjort,
istället för att fokusera på det jag INTE gjort.

Men idag - nöjd.
Idag - good is enough.
Och ikväll - risk för att ha skapat ett nytt beroende.

Jo på riktigt.
Inte så allvarligt som det låter.
Men farligt!
Farligt gott!
Vi kladdar till det med Popcakes with touch of Oreo.
Och slåss nästan om vem som ska slicka skedar och skålar.
Och jag gör allt för att lyckas i smyg.
Vilket jag så klart inte gör.
Lyckas alltså.

Men gott mos blir det.
Och om jag uppfattar kidsen rätt, så måste vi göra detta nästa fredag. 
Och nästa....
Och nästa.
Och kanske nästa också.
Ja ni fattar 😋



Oreopops

1 pkt Oreo
100 g Philadelphiaost
200 g choklad

Mixa kakorna i en matberedare.
Tillsätt Philadelphiaosten och kör ett varv till i blandaren.
Rulla till små bollar (ca femton st)
Sätt in dom i kylen en timme och doppa dom sedan i choklad som du smält i vattenbad.
Kyl en stund och  ät när du är sugen.



1 kommentar:

Mittgodastefinaste sa...

Nää det gäller att landa i det man har gjort istället för det man inte har gjort. Jag har blivit bättre på det men kan bli ännu bättre....
De där såg ju galet goda ut!

Kram Jenny