söndag 29 maj 2016

Veckans bästa prestation

Jag blir med nya löparskor.
Ni vet sådana där i manlig (!?) modell.
 Eftersom jag har så stora, och tydligen okvinnliga, fötter.
Sådana där som jag tycker är mindre snygga i sin färg,
men ändå är dom bästa för mina fötter.
Jag är nästan beredd köpa den kvinnliga varianten, bara för dess skönhets skull.
Men när Herr Expedit frågar om jag ska "gå och vara snygg i dom eller springa skönt?"...
Då är det mer som schack matt. Damn - han har rätt.
Snygg får jag väl försöka vara annars. Typ.


Men veckans bästa löparprestation står dock lil´sis för.
Snabb som en vessla springer hon sig till en pokal och en andraplats på Kalvinknatet.
Där har jag mycket att lära.
Men jag och han-jag-är-gift-med är stolta som en tupp och en höna.
Stolta över vår lilla snabba böna.


V E C K A   T J U G O E T T
Måndag   -  v i l o d a g
Tisdag   -    Busruset (1km löpning) - 2 km pw - 5 km löpning
Onsdag  -   3,5 km pw
Torsdag  -   5 km löpning - morgondopp - 2 km löpning
Fredag   -   v i l o d a g
Lördag  -    10 km löpning -dopp- 2 km pw
Söndag  -   2 km löpning i barnens takt - dopp - och en retur på 2 km löpning med Big Bro

Inga kommentarer: