söndag 22 maj 2016

Till alla som har väntat med spänning

Det är söndag.
Och ni vet ju vid det här laget vad jag gör en söndag.
Jo jag springer. Och allt som oftast med ett dopp.
Så det är vad jag gör.
Springer. 
Doppar mig. 
Klämmer ur mig ett välsignat halvstön på vägen uppför stegen till bryggan.
Och känner hur varje cell i min kropp väcks till liv.
Det är så galet härligt!
Det killar i magen och kryllar sig i tårna.
Det är amazing...

Sen trär jag på mig mina halvsvettiga kläder igen.
Springer hem de sista två....


Och till alla er som nu väntat en hel vecka med spänning.
(hör-min-ironi)
Nu är det dags. Dags för veckans lista!

V E C K A  T J U G O
Måndag  - 7 km promenad
Tisdag   -  V i l o d a g (bortsett från 1 km löpning i tjänsten)
Onsdag -  5 km löpning
Torsdag -  5 km morgonpromenad
Fredag  -  5 km f**k-the-rain-löpning
Lördag  -  1000 m tantsim (för att styva till min redan stela nacke)
Söndag  -  5 km löpning - dopp - 2 km löpning

Inga kommentarer: