fredag 21 oktober 2016

Att vara trevlig, men utmattande

Jag är ensam kvar uppe.
Dom andra tre sussar redan gott.
Men jag har druckit Cola som jag alltid gör på fredagar, 
bara för att jag inte ska somna i soffan klockan nio.
Och för att det är gott till tacos.


Jag slutredigerar ett gäng bilder.
Lyssnar på Alex & Sigges fredagspod
(fasen alltså, jag tror jag blivit beroende)
blandat med Birdy.
Det är fint det där på kvällskvisten - Birdy.
Mjukt, tilltalande och passande på nåt oförklarligt sätt.
Och så är hon en jäkel på att sjunga.

Jag tänker att jag är inte så bra på sånt.
Jag är mer förbannat bra på att prata.
Inte retoriskt kanske. 
Mer bara väldigt mycket.
Jag är nog som Cecilia Fitzgerald.
"Väldigt trevlig men utmattande. Det kändes alltid som att man behövde en kopp te och en tupplur efter att man hade pratat med henne"
Mer åt det hållet tänker jag 😉

Inga kommentarer: