torsdag 6 oktober 2016

Positiva tankar om hösten

Jag tror de börjar avta nu.
Alla mina bokstavskombinationer från förra veckan.
Ni vet PMS. TENS. ABB och allt vad det nu kan heta.
Jag inser ju att det måste varit därför jag gått omkring och varit så förbannad och bitter hela tiden.

Jo jag var faktiskt så jäkla irriterad på två tjugoåriga brudar på Scandinavium i lördags, så jag kände att en tjottablängare mellan lysmaskarna suttit på sin plats.
Sådana som ställer sig upp i sina korta svarta miniklänningar (blir dom inte kortare för varje år?), 
mitt på läktaren och dansar förförisk dans så att vi andra inte kan titta på det vi betalat för att titta på.
Två smala icke-barnafödande kvinnor som påminner om dom där tjejerna som var inhyrda på nattklubbarna sent nittiotal för att dansa i jättelika burar.
(jo men så var det iallafall i huvudstaden där vi hängde på den tiden).


Så nu när det värsta är över försöker jag landa i hösten. 
Och tänka positiva tankar.
Amen det finns jättemånga bra saker med hösten. Jo faktiskt!


  • Man slipper bli myggbiten.
  • Man behöver inte oroa sig för soleksem.
  • Det är okej att inte raka ben och armhålor varje dag. Det är ändå ingen som ser det under alla lager-på-lager.
  • Man slipper dammsuga sandkorn i huset, stup i kvarten.
  • Man har inga jobbiga badkläder att hänga upp. Alltså egentligen slipper man ju badkläder överhuvudtaget faktiskt. Jag har insett att mina trosor krympt. Och jag har en kär, stöttande kollega som säger att det gör dom ibland om man torktumlar dom. Det är bara det att jag inte torktumlar mina underwears.... Alls.
Amen det kommer bli bra det här. Det blir det.
Nu kör vi vinterhalvår så det stänker om det!

Peace, love and a lot of understanding



Inga kommentarer: