söndag 26 mars 2017

Kärlek. Och hat


Det finns de som avskyr omställningen till sommartid.
Men inte jag. 
Jag älskar det. 
Trots att jag kommer vara jetlaggad nu en vecka framöver, så älskar jag det.


Jag älskar almanackans ljuva startsignal, om allt det goda som ligger framför våra fötter.
Att kvällarna blir ljusa.
Och att jag lyckats överleva ännu en vintertid.
Jag älskar solens värmande strålar.
Och dess löfte om kommande stranddagar.



Jag älskar att ha en massa ungar på dynorna längs trädäcket.
Hungrande efter korvar med bröd, som han-jag-är-gift-med delar ut.
Till höger och vänster.
Jag älskar att pryda blomlådor och byttor med penséer.
Sticka ner små frön i överblivna plastkrukor.
Och hoppas på skörd.


Jag älskar söndag i vår trädgård.
Ett avslut på en helg som gick alldeles för snabbt.
Men det är sommartid nu.
Och jag älskar´t!

Inga kommentarer: