onsdag 8 mars 2017

Onsdagsintervju

Livet bjuder på en halvdags vab denna onsdag.
Med byte i Bregottfabriken runt lunch.
Vi brukar göra så. Dela så jämnt vi kan på vabbandet.
Ingens jobb är viktigare än den andres och absolut inte viktigare än att ta hand om sjuka barn.
Men ibland passar det bättre för den ena än den andre.

Så idag tar jag första passet.
Vi äter frukost framför teven. Invirade i varsitt täcke.
Vi spelar Smurfyatzy. Och utklassningen är total. Gång efter gång. Och jag har inte en chans.
Och så kör vi en onsdagsintervju. Elva snabba. Med frågor som jag hittat hos Krickelin.


Onsdagsintervju med lil'sis.....

Vad äter du helst? Vilken är din favoritmat alltså?
Subway!

Ok, vad äter du inte? Finns det mat du inte tycker om?
Lakrits. Det är äckligt!

Vad brinner du för? Dvs vad är viktigast i ditt liv?
Att jag har det bra. När man får leka och spela spel.

Hur tycker du att en bra kompis ska vara?
Hmmmm. Snäll och omtänksam. Att alla ska få vara med.

Vart reser du helst? Och varför?
Mallorca och Sälen. För på Mallorca är det varmt. Och sen Sälen kan man och skidor. Och man kan bada på Mallorca.

Vad läser du?
LasseMaja och modemysteriet

Vad lyssnar du helst på?
Den där anksången (Ålskål med Ankflöjt 2017). 😉 Zara Larsson. Fast anksången är min favorit.

Har du nåt bra tips som du vill dela med dig av?
Att man ska vara en bra kompis.

En viktig rutin för dig? Vad är viktigt för dig att göra varje dag eller nästan varje dag?
Hoppa hopprep och stå på händer.

Vad drömmer du om?
Mardrömmar. Fast jag har glömt bort alla. Jag drömmer om att få gå i skolan varje dag. Lördagar och söndagar. Skolan är det bästa som finns!

Vad vill du bli när du blir stor?
Jobba på hunddagis. Hundar är så söta. Jag skulle också vilja vinna VM i hopprep.

Inga kommentarer: