torsdag 16 mars 2017

Torsdagsintervju

Dagarna går långsamt.
Jag tappar räkningen över vilken dag det är.
Eller vilken vecka.
Jag kan ha haft feber i fyra dar. 
Eller i tre veckor.
Det känns ändå som en evighet.

Big bro klättrar på väggarna.
Om han fått bestämma, så var han frisk igår.
För att få gå till skolan.
Det var han inte.
Men nu, nu är han på god väg.

Så vi kör några avsnitt Mandelmanns till.
Pratar om hur gärna vi vill åka dit till sommaren igen.
Och så kör vi en torsdagsintervju,
med killen här nedan - himself.



Vad äter du helst? Vilken är din favoritmat alltså?
Enchiladas. Och Dallasburgare!

Ok, vad äter du inte? Finns det mat som du inte tycker om?
Fisk. Jag gillar bara fiskpinnar och det. Och Kalles lax. Inget annat.

Vad brinner du för? Dvs vad är viktigast i ditt liv?
Innebandy

Hur tycker du att en kompis ska vara?
Omtänksam, trevlig och snäll.

Vart reser du helst? Och varför?
Spanien och Grekland. Jag hade gärna velat åka till USA. För jag älskar amerikanska flagga och det ser fint ut.

Vad läser du?
Innebandypiraterna

Vad lyssnar du helst på?
Musik. Pop. Jag gillar mycket Alan Walker. The Weeknd.

Har du nåt bra tips som du vill dela med dig av?
Att vara snäll och trevlig.

En viktig rutin för dig? Vad är viktigt för dig att göra varje dag eller nästan varje dag?
Spela innebandy

Vad drömmer du om?
Att bli tidernas bästa innebandyspelare

Vad vill du bli när du blir stor?
Innebandyspelare. Och gympalärare. Man kan inte ha innebandyspelare som bestämt jobb. 
Jo i Tjeckien kan man det.

Inga kommentarer: