fredag 3 november 2017

Sanningen en fredag


Strukturen på hemmaplan, har liksom diskvattnet runnit ut i avloppsrören.
In har, istället, det spontana akut-brand-släcknings-arbetet flyttat in i vårt hus.
Ni vet, lös-hämta-lämna-handla-mat-göra-läxor-för-dagen-systemet tagit över.
Det där är inte jag. 
Egentligen.
Men där nånstans, glömde jag bort strukturen i mitt liv.
Mitt bland nytt jobb och nya aktivitetstider för barnen.
Jag ångrar inget, på något sätt.
Men förändringar tar tid att landa i.
Och under två månader har jag lärt mig så otroligt mycket nytt och utvecklats,
så att hemmet fått stå åt sidan och avvecklats.

Så jag skapar listor på min lediga dag.
Skapar struktur.
Skapar trygghet.
Blandar "måsten", med "jag vill".
Andas frisk luft, dricker finkaffe 
och sätter min grymma kollegas nysläppta singel på repeat!
De här killarna kan bli hur stora som helst....


Amen.

Inga kommentarer: