söndag 19 november 2017

Söndagsbekännelser. Och klimakterielängtan


Det kan vara så att jag smet igår.
Att jag sorterade högen och ordinerade han-jag-är-gift-med att fortsätta.

Det kan vara så att jag tog med mig Big Bro och mitt hormon-sargade-bäcken, 
(det som varje månad får mig att längta efter klimakteriet)
för att köpa cykelbelysning och ett kuddfodral 
och samtidigt sno åt mig en stund med vår förstfödde över en brunch.
Ni vet, vara borta en timme eller två...

Eller fem. Och en halv....

Det kan ju också vara så att jag även kom hem med en innebandyklubba
(vem köper en ny innebandyklubba till sin son fem veckor innan jul?!)
en golvlampa (så dåligt läsljus i den förra),
tre saxar, ett lakan, ett Vildkattenspel, juldekorationer, en orkidé, 
två killtröjor och en kappa som jag egentligen inte alls var på jakt efter.
Jo färgen möjligtvis.
Men modellen - nä....

Så det kan vara så att jag måste hänga i tvättstugan.
Idag. "Igen"

1 kommentar:

Hanna sa...

Det låter som en alldeles perfekt "smitning". Hoppas att du får en riktigt härlig helg!

http://hannafialotta.blogg.se