lördag 3 februari 2018

20 weekendsnabba


1. Man vet att det är lördag i det här huset,
 när man vaknar av kaffedoft och åttiotalsmusik på hög volym.
2. Helgens hälsotillstånd känns som en berg-och-dalbana.
3. Ena stunden är jag pigg och "normal".
4. Och andra klamrar jag mig fast vid kudden och orkar knappt ta mig upp ur sängen.
5. Jag förbannar verkligen de här bacillerna.
6. Då jag att preciiiis kommit igång med träningen och överlevt årets fem första pass.
7. För i år ska jag, banne mig, komma i mina shorts igen.
6. Under lil´sis danslektion var det tänkt att jag skulle handla mat på Ica.
7. Men jag lyckades shoppa en polka-gris-volangig-blus istället.
8. Jag funderar allvarligt på att sätta hänglås på kyl, frys och godisförråd.
9. Men tror att jag ska föra protokoll över antal och massa istället.
10. I veckan tröttnade jag på alla slängda kläder, som droppats överallt i huset.
11. Så jag slängde hämndlystet in ett par av mina använda trosor i ett av barnens rum.
12. De ligger fortfarande kvar där. Oupptäckta.
13. Jag har insett att Eucalyptuskvistar is da shit och håller mycket längre än tulpaner.
14. Och att Therese Lindgrens bok var mycket intessantare än jag trott.
15. Jag ville läsa den för att få mer inblick om varför alla småflickor (inklusive min egen),
tycker att hon är så bra.
16. Och nu har jag fått backa på mina förutfattade meningar.
17. Vi har snö på sydkusten!
18. Ca 174 centimeter mindre än i Härnösand.
19. Jag har tjuvlyssnat på Mellolåtarna.
20. Och hoppas att de kommer balanseras med glamour och bra underhållning.



Inga kommentarer: