måndag 14 maj 2018

En gårdagens som heter duga


Alltså bilder på mig, på den här bloggen....
Det är mer sällsynt än en solförmörkelse.

Men det kan vara så att förändringarnas tid är kommen.
För sen lil´sis blivit med Instagram härom veckan,
då jäklar i min balja har ett nytt fotointresse vuxit i den här familjen.
Hon pekar med hela handen var jag ska stå.
Eller sitta.
Regisserar och har sig.
Nu är det två stycken, som ska dirigera fotomodeller och motiv i familjen.
Och stanna upp mest hela tiden för att plåta till höger och vänster.
Mamman i huset är mäkta stolt!
Pappan i huset är mer dubbelt förfärad.

Så nu vi kör en gårdagens.
För det har jag typ aldrig gjort.
Så....
Tisha - billig på Lindex
Kjol - halva reapriset på HM.
Löparskor - apdyra Adidas. Men fantastiskt sköna.
Inuti bor ett par svarta kortstrumpor (jo ni hörde rätt)
av dålig kvalitet - från en kedja jag inte vill svärta ner.
Däremellan även ostbågsluktande fotinlägg från Icebugg.
(2017 års bästa inköp!!)

Under billiga och gamla solbrillor döljer sig målade ögonbryn.
Och en numera mindre vagel på höger öga.
I magen vilar en bastant hotellfrukost i form av 
ägg och bacon, vaniljsoygurt med färska osockrade bär, 
en kaffe med mjölk, två glas äppeljuice, en bulle, tonfiskröra, två små bitar lax,
brieost, salami och g-i-v-e-t-v-i-s en liten våffla med nutella och grädde.

Japp, det var en gårdagens som heter duga.


Inga kommentarer: