torsdag 10 maj 2018

Sånt ni verkligen borde prova

Jo jag vet att jag kan låta tjatig ibland.
Lika tjatig som en gammal LP-skiva med hack i.
Men det här med löpning på morgonen.
Alltså jag skulle vilja säga att det är skönt. 
Det skulle jag.
Men jag är inte där riktigt än.
Just nu springer jag mest för att få bada.
Och få sprutt på kondisen.

Men efter löpturen.
Och doppet.
När man sitter på bryggan igen.
DEN känslan!
Då är man ett med naturen.
Levande och lätt i kroppen,
som ett sagolikt väsen.


Idag möts vi på bryggan.
Lil´sis. Han-jag-är-gift-med. Och jag.
Med en ryggsäck full av mackor, kaffe, varm choklad och jordgubbar.
Frukost och sand mellan tårna.
Det är svårt att få en bättre start på dagen än så.
Det är det.



Och har ni inte provat det.
Så tycker jag absolut att ni borde.
Prova det.
Alltså.

Inga kommentarer: