fredag 11 maj 2018

Ta det som en kvinna

När det kommer till go´fika är jag nog en av de mest uppfinningsrika,
när det kommer till ursäkter.
Eller skäl.


Idag är det ju fredag.
Och om jag varit på jobbet idag, så hade det ju varit fredagsfika.
Det är sen gammalt.
#skälnummerett

Och sen är ju en födelsedagsfika alltid på sin plats.
A-l-l-t-i-d! 
#skälnummertvå
Inte för att jag fyller år idag igen.
Men det är så himla många runtomkring mig som gör det.
Så de måste jag ju vara med och fira med en latte och vaniljbulle.
(Nom-nom-nom.)
(Alltså OM jag varit gravid så hade det garanterat varit min craving)

Och om vi ska vara lite känslosamma och en smula gnälliga.
Också.
Så är det ganska synd om mig idag.
För om jag igår vaknade upp med ett leende på läpparna och kaffe med dopp.
Så vaknar jag idag upp med vageln från helvetet.
Och ett högeröga som bara går att öppna till en tredjedel.
Så groteskt att till och med han-jag-är-gift-med uppmanar mig att få en tid hos läkare.
#skälnummertre

Så idag svassar jag omkring i stora svarta solglasögon.
Hela dagen.
Som värsta moviestar´n.
(doktorns rekommendationer, men jag var inte svår att få med på det tåget)
Svär och förbannar.
Men försöker ta det som en kvinna.


Inga kommentarer: