lördag 13 oktober 2018

Att känna sig en aningens stressad

Okej fellows,
den här hösten lever jag livet lite som en alkoholist.
En dag i taget.
För att inte bli stressad.

Men herregud vad det är svårt att låta bli,
när folk klär sig i höstkappor bara några dagar efter att jag struttat runt i shorts.
När han-jag-är-gift-med säger att det kommit snö i Sälen.
När folk frivilligt räknar ner dagarna till julafton!
Affärerna säljer julmust, lussebullar och skumtomtar.
Och bloggar kläs i julinredning!

Hello people!
It was summer three weeks ago!
T-H-R-E-E-W-E-E-K-S!


Fast idag är det sommar igen.
Brittsommar.
Och jag som inte marinerats havsvatten på ett tag,
bjuder mig själv och luggen på ett oktoberdopp.
Jag kommer antagligen få f-n för det där.
Och ligga i sjuksängen i veckan.
(fast jag har lik förbannat dragit omkring på nån form av virus i tre veckor, 
trots jag undvikit bad och träning - så nu har jag tröttnat)
Men havsdopp må vara bästa receptet mot stress.
Och dessutom kan mitt yviga hår behöva en dos saltvatten.

Så lördag med havsdopp alltså.
Check!


Inga kommentarer: