fredag 5 oktober 2018

To be, or not to be - a surviver


Jag har överlevt.
En galen vecka.
Tagit en dag i taget.
Levt livet som en nykter alkoholist.

Jag har överlevt mammografin.
Två föräldramöten.
En SSL-förlust.
Och lil´sis utlåtande om min nya hårfärg - 
Mamma, du ser ut som Gargamel!
Jag har överlevt personalbrist.
Fredagsshopping på Ica.
Några lägg-all-uppfostran-på-lärarna-föräldrar.
Överdosering av choklad.
Och en manlig förkylning.
Men jag har överlevt.

Och idag på Internationella Lärardagen,
vill jag bara tacka alla fantastiska pedagoger som tar hand om mina egna barn.
 Och alla kollegor som slår knut på sig själva.
Som trollar med knäna och med ingenting.
Som tömmer ur sina superkraftkonton,
 för att försöka få alla runt omkring att må bra.
Alla dessa ständiga vardagshjältar,
som inte får varken de pengar eller den uppmärksamhet de förtjänar.

Tack 
- för att ni finns!

Inga kommentarer: