onsdag 17 oktober 2018

Bland det bästa jag vet

Det är en sån dag idag.
Då jag bara vill få jobbet överstökat.
För att längtan efter kaffe och lässtund i utesoffan är enorm.


Det är fortfarande bland det bästa jag vet.
Det där med att ligga under bar himmel.
Med ett fladdrigt täcket.
Få gosa in sig.
Och andas frisk luft.
Jo, i den bästa av världar, 
hade jag gärna legat ner och druckit kaffe också.
Men riktigt så finessfull är jag inte.
Ännu.

Louise Boije af Gennäs - en av mina favoriter.
Släppte bok nummer två, från sin triologi,
för en månad sen.
Det är sån där "måstebok" för mig.
Fast att den är lite nervkittlande och läskig.
(herregud, jag vågar ju inte titta på Beck själv)
Men jag gillar´n.
Precis som den förra.
Och efter några riktigt hektiska veckor,
är den och snyggkaffe,
precis vad jag behöver.

End of story.





Inga kommentarer: