torsdag 25 oktober 2018

Med risk för att utlösa ramaskri

Jag vill redan nu, 
varna känsliga läsare för "stötande" bilder.

Det var ett tag sen det här fotot togs. 
Typ sex veckor sen.
Och  jag har velat fram och tillbaka om jag ska lägga ut den.
Herregud!
Jag är ju nästintill naken! 
För tusan!
Topless!


Men det är ju så folk ser ut för det mesta när de badar.
Nästan nakna!
Och samtidigt är det ju där som är så befriande.
Hoppa i vattnet.
Ibland helt spontant i bara sportbehå och trosor.
Och inte bry sig det minsta om vad andra tycker.
B-e-f-r-i-a-n-d-e!

Senaste tiden är det flera som påtalat sin avund. 
Avunden över att jag fortfarande badar!
Och jag svarar samma sak.
Varje gång.
Det är bara att göra det!
Gå ner för stegen.
I vattnet.
Inte doppa tårarna.
Inte känna efter.
Och absolut inte tveka!
För Guds skull.
I-n-t-e-t-v-e-k-a!

Släng dig ut i plurret!
Släng dig utanför den komfortabla zonen.
Tänk inte ens tanken på att de övriga på bryggan
(om det är nån)
(det var det inte när jag badade topless)
kommer lägga märke till orakade benstyltor.
Gropar i låren.
Eller för mycket glassringar runt magen.
De har fullt upp med sig själva.
Med chocken som väntar.
Och det belönande hallelujamomentet.
Efteråt.

Bara gör't!
Och ta inte livet alltid på för svårt allvar.
Ibland.
Men inte alltid.
Hoppa i kallt vattnen.
Lev livet.
Visa dig nästintill naken på bild.
Och skit i vad folk tycker.

Over and out!


Inga kommentarer: