fredag 9 november 2018

Att ta den om Nerja också

Jo vi hyrde ju bil.
Sista dagen.
(Världens minsta Fiat)
Nu blev det kanske inte en hel dags bilkörande.
Eftersom vi valde att sluka semesterns sista soltimmar fram till lunch.


Men iallafall krypkörde vi västerut mot Nerja.
Längs den slingriga utsiktsinbjudande kustvägen.
Jo tanken var att vi skulle ta motorvägen direkt till Frigiliana - den vita staden.
Och sen vidare till Nerja.
Men precis som allt annat med den här resan,
så blev det inte som vi tänkt oss.
Vi körde fel.
Missade motorvägen.
Och hamnade direkt på krumelurvägen.
Ta-daaa!


Nerja ja.
Massor med gränder.
Vita välstädade gränder.


Och en och annan myyyyys-tiiiisk
döööööööööörr....
(halloween!)



Glass att värma sig med
Sa jag värma sig med?
Jepp.
Regn och tolv grader varmt.


Och inte att förglömma - Hasse!
Ja, den Hasse!
Wahlgren.
Han och hans polare gled tydligen över torget här,
 medans jag var upptagen med att fotografera bloggvyer.
Och en man som står och pekar upp på en drös
 med vilda undulatliknande fåglar i en palm.



Sen tog vi bilen tillbaka igen.
Big Bro.
Lil´sis.
Han-jag-är-gift-med.
Jag.
Min Emma-klänning.
Ja den ni kanske känner igen från det här - gör-om-mig-dagen.
Och min lugg, som ingen i familjen gillar.
Inte ens han-jag-är-gift-med.
Visade det sig efter lite semestervin.
Men hey, sweeties - I just don´t care!

Japp det var en sväng till Nerja det.
Som jag absolut kan tänka mig att återvända till.
Igen.
Då enligt plan. 
Lyckas sladda inom Frigiliana på vägen dit.
Och Salobreña på vägen hem.

Inga kommentarer: