söndag 18 november 2018

Nu kör vi

För drygt två veckor sen,
när vi landat på Kastrup,
möttes vi av en julpyntad ankomsthall.
På riktigt!
Jag fick nästan tokspatt.
Och fick hålla för munnen för att inte skrika rakt ut.
Men vad i ....💀💣💥💩...järnspikars?!

Här kommer man hem.
Efter en halvtaskig solsemestervecka.
Men dock ändå solsemester.
Och så har det gått och blivit julstämning?
Jag som bara fyra timmar tidigare tagit ett sista farväl av sommaren...


Men jag har landat nu.
Insett att det finns ingen återvändo.
Sommartiden är förbi.
Och det är lika bra att låta sig vaggas in i mörkret.
Det tjänar ingenting till att streta emot.

Han-jag-är-gift-med har ju ändå fått upp utebelysningen.
Eller rättare sagt, satt i kontakten igen.
Jag har shoppat Baking Glue för framtida husbygge a´la pepparkaka.
(det tog ju för farao slut förra året)
Och dessutom.
dagen till ära,
Saffran.
Mmmm.
Nom-nom-nom.

Så ja, nu kör vi.
Igång.
Med julandet.




Inga kommentarer: