söndag 11 november 2018

Sun. Day. Mood

Jag gör det jag längtat efter.
Går längs stranden.
Mellan piren och bryggan.
Och tillbaka.
I ett guldlandskap.
Fyllt av skimmer.


Jo Gud tog mig i sina händer.
Tryckte några kotor på plats.
"Dansade vals" för att lätta upp nerverna.
(och kanske stämningen?)
Gjorde så gott han kunde.
Satte mekaniken på platsen
och konstaterade att nerven från fjärde kotan lackat ur....

Hmmm. 
Enerverande.
Nu vet jag vad det det betyder.
En + Nerv + Erande.
(erande = ett undantagpå estniska)
Precis.
En nerv är ett undantag!
Allt ska alltså vara på sin plats,
förutom en surmulen till nerv.
Okej, den var vrålförbannad och gick bärsärkagång i onsdags.
Nu är den bara omåttligt irriterad...
Om möjligt, lite mindre än jag.

Men idag som sagt,
permission från korgen
(jo jag tog en igår med för att titta på SSL)
För att andas den skönaste av luft nere vid havet.
Och köpa en något större storlek av strumpbyxor.
Så jag slipper gå naken tillbaka till civilisationen
För åtsittande jeans och annat tajt och klängigt är förbjudet.
I alla fall om man frågar den där enerverande nerven.

Jahapp!
Sundaymood -
 någon timme till alltså.



Inga kommentarer: