onsdag 9 januari 2019

Att spara det bästa till sist


Man kanske inte kan tro detta heller 
- ja håll i hatten nu -
men det absolut bästa på Universal.
Enligt min mening.
Var -
*trumvirvel*
-  Harry Potter!


Ja inte just de där två minuterna av åksjuka inne i Hogwart.
Förstås.
Varpå jag blundade 68 procent av resan.
Och skrek Kan ingen släppa av mig!!! efter en minut.
Nä absolut inte den!
Men allt annat.


Som att traska runt där omkring i Hogsmead.
I en snöbeklädd liten pittoresk stad.
Mitt i sommaren.
Och få kika in i ljuvliga små butiker -  wow!


Eller ta sig från den ena stationen till den andra,
 med Hogwart express.
Bara den resan var ju fantastisk.
Fast kanske mer i pensionärstempo och helt fri från åksjuka.




För att några minuter senare anlända i Wizarding World.
Olé!
Där den eldfrustande draken håller hus.

   


Asså jag tror jag var som ett barn på julafton.
Därinne.
Kunde liksom inte få nog.
Bara titta lite till.
Lite, lite till....
Tills småfolket drog mig i armarna.
Och jag fick ge upp.
Men Harry Potter alltså!
Helt betuttad!
Och nu måste jag se alla filmerna när jag kommer hem.




Inga kommentarer: