måndag 7 januari 2019

Så nära Venedig man kan komma

Egentligen gillar jag inte åka båt.
Eller ens ligga på en luftmadrass och guppa.
Nä, jag har ju en förmåga att bli sjösjuk. 
Av minsta lilla.


Men jag har alltid fascinerats av kanaler.
Och önskat mig en gondoltur i Venedig.
Och eftersom han-jag-är-gift-med alltid har gillat dyra båtar och fina hus.
Och eftersom vi precis mutat barnen med donuts -
så kan man få göra lite som man vill.
Typ åka gula "Watertaxi" genom kanalerna.


Water taxi - är precis som det låter.
Taxi på vatten.
Det finns tio hållplatser.
Och sen är det bara att hoppa på och av så mycket man vill,
under ett dygn för tjugoåtta dollar.
(Billigare efter klockan 17, samt barntaxa)



Fast vi valde att stanna kvar på vattentaxin och ta ett helt varv.
En tur och retur.
För att kolla in lyxvillor, 
för fler miljoner än jag kan räkna till.


Med på köpet,
fick vi lite guidning, kändisanekdoter och en herrans
massa Miami-Vice-feeling.


Och en stad i ljus.
Så där en söndagskväll i Fort Lauderdale.

Ja närmre Venedig än så kommer jag nog inte.
But that´s good enough.

Inga kommentarer: