onsdag 9 januari 2019

När det är dags att ta farväl. Och släcka solskenslampan


Det är dags nu.
Att släcka solskenslampan.
Och byta ut svensk högsommarvärme,
mot grå, slabbig (slaskig) skånsk vinter.
Jag skulle ljuga, om jag påstod att jag saknat just det -
skånsk vinter.



Vi har verkligen haft två fantastiska veckor här.
Så mycket bättre än jag vågat hoppas på.
Vi har upplevt så otroligt mycket.
Gjort av med alldeles för mycket pengar.
Men framförallt har vi fått vara friska.
Och jag, jag har sovit massor....



Så nu checkar vi ut.
Lämnar poollivet.
Evighetslånga vita ljusa stränder.
Och ett snobbigt hotell i Fort Lauderdale.
(jag gillar ju inte sånt, där folk ska parkera bilar åt en och bära väskor 
- jag kan själv!!!) 

  

Vi lämnar en sexfilig motorväg mot Miami.
Felkörning och antagligen ännu mer vägtullar,
 för att vi lyckas hamna i vip-filen.
Vi lämnar tokutbrott i vår amerikanska Toyota...

  

Och vi lämnar Florida.
För denna gång...

Over and out!

Inga kommentarer: