tisdag 29 oktober 2019

Bränsletillägg. Och mancold.

Jag behöver svära lite nu.
S.a.t.a.n.
För att jag är torrhostig.
Bakteriefylld i näsan.
Och har ork som en pigg åttiotvååring.

Jag tycker det är en dålig kombo.
Just när man är på semester.
Men det kunde varit sååååå mycket värre.
I know.


Så jag ligger i skuggan. För nånstans måste jag ju ligga.
Solar benen. Och håller huvudet kallt.
Jag läser ut min första bok vid poolen.
Skyller på att hämta en ny på rummet.
För att trycka i mig fyra rutor Marabou, en halvtimme före lunch.
Snart är de uppätna alla tre.
Chokladkakorna.
Tvåhundragrammarna.
De som skulle vara hela veckan.

Jag får börja mitt nya liv nästa vecka.
Livet all-exklusive...
Men speglarna på hotellet gillar jag.
De är liksom så där vänligt inställsamma.

Igår steg jag upp före de andra.
Promenerade längs havet.
Intill det riktiga Nerja.
Och tillbaka till hotellet.
Slängde mig i übersalta Medelhavet.
För att börja dagen på bästa sätt.
I hopp om att snorbobbsbakterierna skulle torka ut.
Och dö!

Smög därefter tillbaks till poolområden.
Försökte kränga av mig blöta badkläder under klänningen.
Det kan ha varit underhållande för andra.
Typ för de två övervakningskamerorna jag lyckats placera mig framför.
Och för övriga morgonpigga hotellgäster ute på balkongerna.
Eller poolskötarna.
Nä, det var verkligen ingen som glodde på mig och trodde jag var en idiot.
Nä, de låtsades mer som att de ignorerade det hela.
Och istället s-n-e-g-l-a-d-e på mig, som om jag just vore en idiot!
Okej, alla har inte varit hemma på bryggan och levt livet där.
Där vet man, att man kan få se både några urvridna tantbröst.
Eller en hängig gubbrumpa.....
Iallafall ibland.

Och jag vet inte om det är på grund ett missbedömt morgondopp,
som the mancold har fått fäste.
Eller för att det var så kallt på rummet i natt,
fast vi ändå betalt bränsletillägg.
Men idag är det man-cold-klent
och jag kommer ligga kvar här i skuggan.
Sova en stund.
Och hoppas att det ska vända.

🙏....praying... 🙏



Inga kommentarer: