måndag 5 december 2011

Peter den store

Ingen jul är en riktig jul utan Peter. Peter den store. Hans julskiva har snurrat i dvd´n varje december om och om igen sen den släpptes. Det vill säga nio år.
Det var då som jag och mamma satt i Konserthuset och lyssnade, en smula förtrollade. En scen med fylld med kuddar, en Peter och en körtjej. Då okänd, nu mer än känd. Jag minns att tyckte att Sarah (Down Finer) hade en fantastisk röst. Och med två av Sveriges bästa röster, så kan en julkonsert inte bli mer än smashing. Jag ryser fortfarande när jag hör "Jag tror på dig" eller "Decembernatt" (Halleluja).

From igår finns Peter med oss igen. Peter den store. Kungen av kungarna när det gäller julmusik....

3 kommentarer:

Louise sa...

Jaaa! Peter är bara bäst! Allt han rör (sjunger) vid blir till guld! Han är min musa. Så det så.

Gottegrisen sa...

Och det är skönt ATT vara tillbaka på bloggen! Lusten är tillbaka helt enkelt!

Håller med dig... Ingen jul utan Peter!

Kram Linda

Ulrica sa...

Minnet av den koncerten har också
stannat för evigt kvar hos mig. Den var magisk. Köpte Jul-skivan av Jill Johnson men den kan inte mäta sig med Peters. Finns inget bättre än Halleluja på hög volym på väg hem från jobb.