lördag 24 november 2012

Diamonds are a girl´s best friend

 
Vi tjejer har tjejdag idag.
Under tiden som grabbarna håller på med mer killigare grejer. Datorer å sånt.
Så vi passar på att dra till lillestan och akutshoppa jeans å sånt.
Jeans med diamanter. Annars kan det va.
Iallafall om man är tre år och redan medveten om att "diamonds are a girl´s best friend."
Och vi hittar ett par som vi båda blir förtjusta i.
Hon, för att knapparna pryds av diamanter, Jag, för att det liknar mini-Please.
 Jo.
 
Sen går vi lyckliga därifrån, för att fortsätta dagens bestyr.
Som att köpa Blossa tolv inne på Gröna skylten.
Köpa amaryllis och hyacinter.
För att sedan susa hemåt, tillbaka till vår by.
Tillbaka till vårt lilla hus.
Kavla upp armarna och sätta fingrarna i deg till lussekatter.
Och andas liiiiite juligare dofter.
 
 

7 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Klart bruden ska ha diamanter!

Har du köpt vita hyacinter nu då? Vi får väl hoppas att du klarar dem i så fall.

Ha en fin kväll!

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina mini please! Vart har du köpt dom?
Ha en trevlig kväll
Kram Helena

TITTILINA sa...

Köpta på Kappahl :-)

Ida sa...

Låter som en mysig tjej lördag!! Kram

Fru Sederblad sa...

Åh, så fina små brallor! Verkligen "miniplease" ;-). Och vilken dag. Låter helmysigt, speciellt det där med lussekatterna...

Gottegrisen sa...

Supersnygga jeans! Såna vill jag också ha :o) Jag kan ju drömma om att få på Elsa ett par såna. Hon ska bara använda tights. Helst lila!

mitt liv som jag sa...

Härlig lördag!
Supersnygga byxor, önskar att min dotter inte totalvägrar jeans :(.
Hoppas ni får en bra söndag! Kram Jennifer