måndag 12 november 2012

Och hon funderade och funderade och funderade...

Jo, efter mycket velande hoppade jag på yogatåget ikväll. I elfte timmen.
Men bättre sent än aldrig och jag ångrar verkligen inte mitt beslut.
För så rackarns skönt det är när man traskat genom mörkret och kylan
och får lägga sig på mattan i en sal upplyst av stearinljus.
Få töja musklerna och andas djupa andetag.
 
 
Snart är det dags att krypa ner mellan lakanen hos en hostig och sjuk dotter.
Det vankas vab och mjukisbrallor imorgon.
Och om sanningen ska fram så hade gärna ett sockersött nattlinne fått joina mig oxå.
Som jag suktat efter ett sådant. Länge.
Det som jag går och funderar och funderar och funderar på.
Jag som älskar att få vada runt i klänning på kvällarna och släppa allting fritt.
 
Jag funderar lite till.
På om det ska bli en julklapp till mig själv eller om tomten rent av kanske läser min blogg?
Och min önskan
 
 

3 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Yoga ska ju vara bra för allt, vad jag förstått! Beach House lakanen är så sköna och morgonrocken också, så jag tycker absolut du ska önska riktigt högt efter nattlinnet! Min sambo var mycket skeptisk till påslakanen, men han bara avgudar dessa!
Kram Helena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad underbart med yoga! Och vilket nattlinne...jag tror faktiskt tomten är så modern att han läser din blogg. :) Kram

Lena - gott för själen sa...

De är så fina de där! Är de lika sköna som lakanen är så måste de vara en dröm att ha på sig.

Kram Lena