söndag 4 november 2012

På den sjunde dagen

På den sjunde dagen tvingar lillsnäckan upp den trötta modern på morgonen för att få frukost
och för att peka ut alla leksaker som hon vill ha i leksakskatalogen.
Dom som hon säger att tomten ska komma med.
 
På sjunde dagen ska jag städa upp alla popcorn som rymde ner på golvet igårkväll,
när vännerna var här och smaskade i sig massa godsaker. 
Som vi smidde framtida planer med.
Och som vi tittade på (vissa dansade till) Gangnam style med.
Och jag funderar hur vi kan vara den sista familjen på jordklotet som blir introducerade till denna?
 
På sjunde dagen ska jag försöka sno åt mig en lång promenad och en eftermiddagslur.
En stund att kolla igenom gårdagens tvillingfotografering
och nalla i skålen med överblivet godis från igår.
 
Så får det bli på den sjunde dagen.
Vilodagen.
 



6 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Haha, Gangnam Style, nä då ni är inte sist. Vi har missat den. Man kanske inte ska avslöja det. Det är ju 642 miljoner visningar nästan, så det är ju pinsamt att man inte är introducerad tidigare. Tack, du gav mig ett gott skratt!

Kram Lena

Queen of Kammebornia sa...

Så fiiint!

Helenas enkla vardag sa...

Vilka små söta halloween bakelser! Du det där Gangnam style; aldrig hört talas om, så ni är inte sist! Vad är det för spel? Ha ha ha, dottern kom och visade mig! Jag har väl iallafall hört låten men inte sett videon! Nu ska här övas!! hahaha!
kram Helena

Unknown sa...

Vilka fina godsaker!

CreandoPhoto sa...

Låter som en fin sjunde dag. Hoppas du fick tanka all energi du behövde för den här veckan :)

Kramar

Nellie - the Flying Hippo sa...

Underbar kommentar om citronvattnet. :) Visst är det så, vi gillar alla olika saker, som tur är. Men när jag tänker på det så gillar jag Petra Marklunds nya låt som är ganska mycket Jocke Berg....så tycke kan växa fram också. :) Testa utan ingefäran och ta lite mer honung i, typ 50/50 citron och honung. Om du fortfarande inte gillar det då så lovar jag att sluta tjata på dig. KRAM!