lördag 9 november 2013

Ikväll somnar jag ovaggad


Lördag, med en morgonutsikt full av flickor på tå och klädda i tyll.
Flickor som fullständigt älskar dans och sin halvtimme i salen.
Jag sitter förstås och tittar på. I vanlig ordning.
I klippställning, tills mina pensionärsliknande spiror domnar bort.

Lördag, så även en eftermiddag i skogen.
Den som idag är ruggig och blåsig.
Men som bjuder på mys med Jennica och Nellie.
Tjejer som jag hittat i blogglivet.
Tjejer som har sina fina småtjejer med sig ut i skogen.
Som dricker varm choklad och te inkurade i vindskyddet.
Och snaskar på kakor.

Det blir en sån där lite lugnare lördag på nåt vis.
En sån som jag behöver.
Med frisk luft i lungorna och choklad i magen.
Med soffmys och kramar.

Så ikväll somnar jag ovaggad.
Absolut....


Inga kommentarer: