onsdag 27 november 2013

Tagning nummer två

Okej, jag börjar inse att det snart är juletid på riktigt.
Och drabbas nästan av pre-advent-stress när jag går omkring på kvartersgatorna om kvällen.
Dom gatorna, där husägarna hunnit långt före mig med både stakar, stjärnor och kransar.
Och allt annat pynt.
Själv har jag tamejtusan inte ens koll på vad som finns 
i jullådorna där uppe på vinden....

 
Fast doppat vekar i stearingrytan och förvandlat dom till ljus,
DET har jag gjort! 
Och kört lussbullsbak, tagning två!
Jo, för gårdagens lussekatter blev bannemig inte bra alls.
För så blir det, när man lyckas ta fel mått och hälla i för lite mjölk.
Och ska lösa sådana där obetalda Carl-Bildt-konflikter med syskon som kommit på glid.
Då är det rackarns lätt det där, att glömma bort tiden och låta katterna bli lite väl oätligt bruna.


 
Men nu är jag på banan igen.
Och Shit.My.God! Så goda dom blev!
Jag hade nästan glömt att jag att man bara blir tvungen att äta tre stycken rakt av utan att blinka.
Det är bara så omöjligt att hindra sig själv då!

1 kommentar:

Jennica... sa...

Men du...strunta i grannarna. Man får faktiskt inte tända adventsljusstakar och stjärnor förrän den förste advent ändå! Så det så! :)

Och lussebullar! Hur gott är det inte?! Håller med dig, 3 på raken. Minst!

Kram!