fredag 1 november 2013

Till dom saknade

 
Vi beger oss till kyrkogården.
Till dom som inte mera finns. Men som är så saknade.
Till dom som vi aldrig släpper taget om, i våra hjärtan.
 
Vi sitter stilla i den mörka kyrkan.
Bara vi tre. Ensamma.
Jag i mitten, med ett barn på varje sida.
Mina långa höns-mamma-armar breder ut sig över dom
och trycker dom tätt intill mig.
Ser på ljusen som vi tänt.
Sniffar lite på lil´sis hår, som av misstag blivit smått bränt.
Och tänker på våra vänner som fortfarande är uppe i sin djupaste sorg.
 
Det sägs att tiden läker alla sår.
Och kanske är det så. Att såren blir mindre och mindre.
Men försvinner gör dom aldrig.
Dom gör bara inte lika ont.
Men dom finns där för alltid.
Som ett ärr i själen.
 
För ni som funnits, kommer aldrig att glömmas bort.
Ni kommer alltid att fattas oss.
 
 


5 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Vackert! Fint att ta med barnen!

Kram Lena

mitt liv som jag sa...

Så fint skrivet, nu rinner tårarna här.
Hoppas att ni har en fin kväll.
Kram Jennifer

Anonym sa...

Du skriver så fint Therése!

Kram
Tina

Jennica... sa...

Nej, glöms gör de aldrig. De finns med oss i hjärtat. Alltid.
Kram!

My everyday life sa...

Precis så är det. Såren finns där även om läkt till viss del. Minnena är det som betyder något och det är där kärleken går vidare.

Ha en fin kväll vännen! Kram Nina