fredag 22 november 2013

När sömntåget gått


Det är då jag vaknar till liv.
När sömntåget egentligen gått.
När barnen sover sött och mannen gått och lagt sig.
När tystnaden lägger sig och kreativiteten sträcker ut sin kropp.

Jag konstaterar i mitt stilla sinnen att det bara är en månad kvar till jul.
Och en dryg vecka till advent.
Så jag sitter där i soffan och försöker samla mina tankar kring 
en adventskalender till barnen och en kvartett med ljus till adventsöndagarna.
Låter inspirationen flöda.

Fram till jul vill jag bara pyssla och mysa.
Slänga bort alla måsten och låtsas som ingenting.
Jag ska göra mitt bästa. Det ska jag verkligen göra.



1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Känner igen det där, fast min make brukar vara uppe han med. I dag har vi en riktig fixardag och julpysslet har jag redan börjat med. :) Kram