fredag 29 november 2013

Sånt jag måste smaka på

 
 
Ledig fredag idag.
Ord jag måste smaka på.
Le.dig.fr.ed.ag...
 
Jo, men om ledig fredag är att veckohandla, hämta julstjärnor på jobbet,
städa huset, sno lite av den lenaste sanden på stranden,
lyssna på Sean Banans Gott nytt jul tjugoelva gånger, baka morotskaka,
hämta barn på skolan, tillverka julgransprototyp av papper till
pysselsugna förskolebarn, dammsuga och tvätta -
DÅ har jag varit ledig!
Annars?
Annars, kanske vi kan kalla det att jobba hemifrån?
 
Sen är det klart att vi smakat på annat också.
Som besök av vänner, lussebullar och dom där nybakta jag nämnde innan.
Och dragit på oss lite julstämning på kuppen.
 
Jodåsåatt...
 


2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ett annat sätt att "jobba" helt enkelt. :) ps. fina-ord-tavlor-tävlingen är avgjord... Kram

Jennica... sa...

Jobba hemifrån....den gillade jag! Så sant! Men ändå ganska mysigt....fast du fick in en himla massa på en dag måste jag säga....!

Kram!!