måndag 11 november 2013

Jag tror att det börjar dra ihop sig

Jag tror det är dags nu.
Att låta julstämningen få en chans att göra sig påmind.
För i år ska jag vara ute i god tid. Det har jag bestämt.
Och förresten sa en annan första-klickare-mamma till mig förra veckan,
att det är okej att lyssna på julmusik från och med första november.
Så jag hakar på. Drar igång kungen av julsånger. Peter Jöback.
 
  
Tänder min lykta från Majas Cottage.
Den vackraste man kan ha.
Full av mjuka älskvärda julord.
Och så kör jag igång redigering av några av alla de tomtebarn jag ska föreviga.
 
Bara 43 dagar kvar.
Jag tror att det börjar dra ihop sig...

5 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vilken vacker lykta.. Det klart man får tjuvstarta, det är det som är tjusningen liksom.
kram Helena

Fru Sederblad sa...

Lugna ner dig, människa ;-).

Jennica... sa...

Jepp, det drar ihop sig! Jag har faktiskt också börjat med juliga saker, då jag igår började handla småsaker till presentkalender! :)
Som sagt, i år ska det inte stressas utan bara mysas!! Massor!!
KRAM!

HönaPöna sa...

ja, nu är det dags... här lyssnar jag på massor av julmusik, pyntar med lärkkottar och sprejar adventsstjärnor. Roligt...!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Här spelas det också julskivor :) Håller med, november måste man helt klart få börja. Vacker ljuslykta.
Kram Pia