lördag 17 maj 2014

Att springa Göteborgsvarvet baklänges

 
Så är det gjort.
Att springa Göteborgsvarvet baklänges.
Alltså inte baklänges som från mål till start.
Utan baklänges mer som att vända på avståndet.
1,2 mil. Ettan först och tvåan sen.
 
Och jag måste säga att jag är grymt med mig själv.
För det tar sig med dom där löparrundorna.
Trots att vaderna känns som betongben de första två kilometer
med ett oflyt som får mig att vilja GÅ hem.
Men sen händer det nåt och det känns som att jag kan springa i en evighet.
För igårkväll rasslade det till vid sju kilometer och
 om det inte varit för ett tråkigt löparknä som visade sig från sin sämre sida,
så tror jag absolut att jag kunnat ta några kilometer till.
Och detta känns så jädrans tryggt, för nu kan jag våga mig på att anmäla mig
till Midnattsloppet i höst. Och veta att den där milen finns där utan problem.
 
Men nu är det lördag.
Och löparrunda byts ut med cykeltur, grillning och goda vänner.
 
 
 


2 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Hurra Titti! Du har hittat ditt flow! Så härligt. :) Kram

Lena sa...

Det är ju så häftigt när man får sånt flyt och kommer in i andra andningen!

Ha en fin start på veckan!

Kram Lena