söndag 18 maj 2014

I tanken är jag redan där

(Bild lånad från IKEA)
 
Sommarregnet störtar ner på vårt uterumstak.
Och almanackan viskar till mig att det är tjugo arbetsdagar kvar.
På vårt kylskåp sitter denna bild. Som fullständigt skriker "semester!"
Och jag känner hur jag redan är där.
 
Jag känner hur jag har gått på sommarlov och svassar runt
i nattlinne halva dagen utan att frysa.
Trots att dörren till uterummet står vidöppen.
 
Jag känner hur jag har en hel dag framför mig utan några måsten.
Utan några tider att passa.
Och jag kommer känna så hela dagen ut. Att jag har semester.
För i tanken är jag redan där.


3 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Fake it until you make it liksom. :)

Bara Sara sa...

Ja hur skönt ska det inte bli med ledigt! Jag brukar planera semestern noggrant men i år har vi inte några direkta planer utan kommer ta dagen mer som den kommer - vi har köpt en båt och jag tror den starkt bidrar till den avslappnade känslan att ta dagen som den kommer beroende på väder och humör.. Kram Sara

HönaPöna sa...

å, jag längtar helt galet mycket... och du, 20 dagar, det lät ju verkligen inte mycket. Jag tror att jag har några mer, vågar inte räkna efter :-)