fredag 30 maj 2014

Som man badar får man ligga


Jo men nånstans i bakhuvudet kunde jag ju räknat ut det. Baklänges till och med.
Att man inte ska bada i ett sjuttongradigt Östersjöhav när man är förkyld.
Fast då kändes det som en väldigt bra idé.
Och egentligen gör det det fortfarande.
Fast näsan är bra mycket snorigare sedan dess
och jag därefter fått ta till nässpraysartilleriet.
Det finns dom som hävdar att jag snarkar om nätterna också.
Och äter med öppen mun!
Men det måste vara dikt och förbannad lögn....
 
Så nu ger jag mig i kast med de gröna drinkarna.
Vid förra förkylningen var det effektivt. Inbillar jag mig i alla fall.
Eller var det bara så att jag kände mig så nyttig?
För vitaminboost det var det i alla fall. Och gott dessutom.
 
Hur man gör?
Jo, man tar en banan, en avokado, två nävar bladspenat,
tre deciliter mandelmjölk och en tesked vaniljpulver.
Kör det i mixern utav bara rackarns, tills det blir grönt och fluffigt.
Och sen kan man bjuda en kompis, för det räcker nämligen till två boostar!
 
Så nu blir det dricka av.
Så jag blir frisk och löpredo snart igen.
För de spritter i de där benen. Det gör det verkligen.

3 kommentarer:

Bara Sara sa...

Attans då att få känning efter ett kallbad men med den där dunderkuren borde det ju bli ordning på halsen!! Kram Sara

Lena sa...

Nää, vad trist! Krya på dig.

Kram Lena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Hurra även för gröna drinkar! Hoppad vitaminerna kickar igång ordentligt. Kram och krya på dig!