söndag 11 maj 2014

Den får mig att tänka på Sally

Jo, men det är som att Sveriges alla fotografer är som tokiga i rapsfält!
Dom gula böljande fälten pryds av bröllopspar, studenter och barn.
Framförallt barn. Små söta varelser i naturens egen guldgruva.
Och jag är också en sån, som är tokig i sommarens svenskaste vyer.
En sån som vill föreviga barn i det Gula Havet!
 
 
Igårkväll - strax innan kvällsregn och Eurovision -
hamnade vännernas barn spontant där i fältet.
 Dom som nästan känns som våra egna.
 
Och det är nåt med den bilden som gör att jag inte kan titta mig mätt.
Om det är allvaret, kärleken eller blicken?
Jag tror det är blicken.
Men den får mig att tänka på Sally.
Och hennes Family Pictures.
 
 

2 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Underbar bild! Och ja, det är blickarna som gör det!

Jennica... sa...

Men du är ju helt fantastisk! Du är så duktig, verkligen!
Härlig bild och jisses vilken blick!
De där rapsfälten är ju vackra, så jag förstår alla som vill fotografera i dem. Så gula att de nästan är självlysande.
KRAM!