lördag 24 maj 2014

Länge leve pyjamasbyxorna!

 (byxorna kommer HÄRIFRÅN)
 
Ju mer jag tänker på det, desto mindre förstår jag det.
Varför har jag ägnat de senaste åren med att packa in mage och ben
 i tajta stretchjeans? Sådana som nästintill skär in i muffinsmidjan?
Det kan ju inte vara nyttig?Eller skönt?
 
Men man fastnar ju i det där. Vänjer sig vid tanken.
Man slutar andas några år, tills någon bestämmer att det kanske
är dags att börja sälja baggybyxor igen.
Med häng i grenen och plats för en extra portion mat om man skulle önska.
Åh, jag fullständigt älskar´t!
The baggystyle!
Även om alla mönstrade "pyjamasbyxor",
(jo det finns faktiskt folk som påpekar att jag går i pyjamasbyxor) 
får mig att tänka på mellanstadiet igen.
Så älskar jag det!
 
Länge leve pyjamasbyxorna, grenhängarna och friheten!
 
 


6 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Visst är det härligt att känna sig fri och ledig. Tror det är därför jag älskar klänningar.
Kram Helena

Anonym sa...

Superfina byxor : ) trevlig lördagskväll kram Sofia

Pernilla sa...

Superfina! Älskar också det mjuka sköna :-). Måste muntra upp mig med lite shopping efter en vecka i halsfluss-hell. Men får bli online - är inte tillräckligt återhämtad för att åka ut och handla... Är osäker på storlek - får man fråga hur lång du är och vilken storlek du har? Jag som är knappt 160 cm till mina 63 kg har ofta lite svårt att hitta "rätt" byxstorlek online.

Frida G Svensson sa...

i loooooove! ha nu en lovely söndag!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ja, hurra för lite frihet i brallorna! :)

Fru Sederblad sa...

Du har helt rätt. Igen. Som vanligt. Alltid.