måndag 30 juni 2014

Det är så jag vill att de ska minnas sina sommarlovsdagar


Förra veckan kändes inte så ledig och spontan.
Det var tider å passa, väckarklockor som ringde,
hus som skulle städas, tvätt som skulle tvättas
och kylskåp som skulle fyllas.
Måsten i kubik. Måsten som de små fick hänga med på.
Och bara (dock inte protestfritt) gilla läget.

Men idag kör vi en förmiddag på trädäcket. Startar en ny epok.
Med en närvarande mamma som bjuder på amerikanska 
pannkakor till frukost.
Där vi ligger och målar i pysselböcker.
Lyssnar på Big Bro som läser högt ur Kapten Kalsong, 
medan himlen ovan är alldeles blå....
Bjuder grannens hund på överblivna små bitar av pannkakorna
och lufsar runt i bara kalsonger, trosor och nattlinne.

Det är så jag vill att de små ska minnas sina sommarlovsdagar.
Det är sådana sommarlovsdagar vi vill ha mer av.

3 kommentarer:

Jennica... sa...

Det låter supermysigt....men ibland är det svårt att komma till ro...och måla i pysselböcker....
Kram Jennica

Bara Sara sa...

Ja det ska katten till att vara svårt att vara helt fokuserad allt det fina du beskriver men jag undrar om jag inte tycker att jag lyckats rätt ok idag.. pannkakorna då - så gott det ser ut! Kram Sara

HönaPöna sa...

Så fint du skriver... sådär vill man ju absolut att det ska vara, att de ska minnas det. Bara några dagar kvar nu, sen ska vi också hänga på altanen!
Ha en härlig dag!