söndag 19 oktober 2014

Ny vecka, nytt liv?

Hög på cola och med leklandstinnitus i öronen,
sjunger jag högt med i The Ark´s låtar.
Bjuder ut min hostskrovliga röst.
Den där Ola Salo, fy fasen vad han kan.
Jag hade glömt bort hur jäkla bra han är, hur jag nu kunnat göra det.
 
Men jag behöver det där, Ola och cola som kvällsenergi. Som musa.
Och jag redigerar som aldrig förr.
Känner värmen från den lilla familjen.
Värmen. Lyckan. Kärleken.
 

 
Imorgon är det måndag.
Med en nystart mot ett hälsosammare liv.
Som för alla andra, när det är ny vecka.
Kanske är det den här veckan mitt efterlängtade liv tar vid? Igen.
Jag är trött på hosta, sunkmat och ögoninflammation-light och för lite sömn.
Så imorgon kör vi.
Ny vecka, nytt liv.
 
Let your body decide where you want to go, high or low, fast or slow....



1 kommentar:

Jennica... sa...

Vilka fina bilder! Vilken lycka! Det finaste som finns....en ny liten bebis....
Kram Jennica