onsdag 22 oktober 2014

Om ni undrar


Jag var på tantgympan i går.
Första gången på sex veckor!
Jo tiden går fort när man ska åka på semester och sen därefter blir dålig....

Så igår fick kroppen sig en omgång.
Om jag svettades? Jepp
Om jag har träningsvärk så jag inte kan gå idag? Svar nej
Det var bara rackarns gott å vara tillbaka igen.
Även om orken inte var fullt densamma som sist.
Men efteråt. Fy farao, vad det är skönt efteråt!
När man ligger på golvet och stretchar ut. Det är verkligen det jag gillar bäst.
Stretchandet efteråt.

Så jag hajar varför jag gillar yoga.
Varför det är min grej.
Jo för där får jag töja ut min kropp.
Varva ner, andas hela vägen ut och koppla bort.
Bortsett från förra onsdagen, när jag fick smyga ut mitt i yogalektionen och 
ringa hem till han-jag-är-gift-med och fråga om han tagit ut brödet från ugnen?
Men det, det är ju en annan historia. 
Och det får vi kanske ta upp nån annan gång.
Men avslappning och stretchande, är verkligen min grej.
Om ni undrar....



Inga kommentarer: