måndag 27 april 2015

Sånt som jag kan gå i gång på en måndag

 Man måste bara älska måndagar!
Iallafall dom som är lediga...

Jag har räknat ut att det är inte många sådana dagar kvar, 
då jag och lil'sis för förmiddagarna för oss själva.
Och bara får sova lite längre. Kramas extra mycket i soffan.
Och ta det i den takt vi vill.
För när sommaren är förbi, då har en förskoletjej bakas om till en skoltjej,
Och jag antar att efter det kommer inget bli sig likt. Igen.

Ja just idag sov vi kanske inte så länge.
För jag min tok, ställde klockan på sex för att bränna av en powerwalk på nio kilometer.
Och lil'sis väcktes av en förvirrad pappa som hade dålig koll på att det var ledig måndag.
Men allt det där andra, det kan vi absolut stå för idag. Också.

Så vi tog en svängom till Stoff & Stil.
För att försöka hitta nåt som jag kan förvandla till apöron och tillika svans.
Och det var visst en hit minsann, för där sprang en blivande sexåring omkring och drog varenda stycke tyg som kunde hittas. 
"Mamma titta här! Och kolla på den här! Och denna mamma! Titta vad fin!
Och kolla på den HÄR! Och mamma...... 
Mamma, det här är det bästa stället jag har varit på!"

Och jag kan förstå den euforin! 
För varje gång jag är där, vaknar kreativiteten till liv i kubik! 
Jag vill gå loss bananas bland alla tygerna, 
kränga värsta symaskinskärran och anmäla mig till första bästa sykurs.

Så jo, vi har haft en finfin måndag. Den skönaste på länge.
(Bortsett från att jag pimpade dottern i behagligt rosa för att fotografera i ett hav av vitsippor.
Det j-la havet körde jag runt och letade efter i en dryg timme.
Så jag fick ge upp och var så sur när jag kom hem att jag somnade på en solstolsdyna på trädäcket....)

Och så jag ramlade över en marinblå kofta med sådana där guldiga knappar.
Och sånt går jag verkligen i gång på!
Och hos Big bro gick den också hem. 
Även om han först trodde att jag köpt en sån där kostym som flygvärdinnor har.
Flygvärdinna eller ej. Jag tänker att sitter som handsken på Valborg.
Den plus en vinterjacka då. Förstås.




Inga kommentarer: