lördag 11 april 2015

Sol och vårad

Trion var i stan igår.
Bl a för att fylla på fin-kaffe-lagret.
Det som egentligen blir påfyllt på måndag per post,
men som jag inte kunde låta vara tomt över helgen.
Jo jag vet, det låter som brist på tålamod.
Men det bor en liten kaffemoster i mig. Trots allt.
 
Och så kunde vi passa på att konstatera att det är vår på riktigt!
Med värme nog att släppa jackorna - för ett tag i alla fall. Och bara vandra runt i tröja.
Vi gick igenom hela stan för att fira på Lilla Glassfabriken.
Något vi knappast var  ensamma.
Men kära vänner: Första riktiga glassen utomhus - mmmmmm - det är nåt speciellt med det.
 
 
Nog känner jag mig riktigt sol-och-vårad alltid.
Och en lördag som denna, känner jag att inte kan få nog av utelivet.
Så jag måste ta en morgonpromis på fem kilometer.
För att några timmar senare komma på att jag måste springa lika många.
Och när man ändå är på Freaky-Saturday-humör,
så kan man ju passa på att krypa runt i små fält av tulpaner.
Med ändlykten rakt upp mot himlen.
Och snoken och kameran långt ner i myllan.
 
Mer sol och vårad än så - ja det blir jag nog inte just nu.
 

2 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Det är klart att du inte kan vara utan finkaffe över helgen!

Kram jenny

Anonym sa...

Hata denna plattforms UX för kommentarer... Iallafall UNSERBARA tulpanbilder.