lördag 18 april 2015

Saturday in slowmotion


Jag tillåter mig köra på småvägarna istället för motorvägen.
Låter hemfärden ta dubbelt så lång tid. Utan att bry mig.
Jag låter bilstereon få vila rakt igenom och uppskattar ljudet då däck möter asfalt.
Ljudet av nästintill tystnad.
Jag stannar till vid Långa Bryggan.
Traskar omkring lite längs stranden och "rikemansvillorna".
Det är fint här. Gemytligt. Men förbaskat blåsigt och kyligt.
Och på tok för kallt för att spatsera omkring i en vit midjekort capeliknande kavaj,
med mörka chokladfläckar på från igår.

Igår ja. Tjejmiddag hos Jennica.
Precis vad jag behövde. Få landa lite.
Efter en intensiv vecka då jag mest stressat runt som en yr höna.
 
Så en tjejkvartett av blandad kompott och lite vin och god mat på det.
Djupa samtal med människor som jag egentligen inte känner såväl.
I kombination med sådana som jag känt en evighet.
Sådana möten är fantastiskt berikande och får mig att höja blicken.
Sånt kan göra underverk.
Sånt kan få mig att växla mer.
 
Så idag har jag tagit tillfället i akt.
Kört en Saturday in slowmotion.
Och ni kan tro att jag gillar´t!
 
 
 



1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du var där!