torsdag 27 augusti 2015

En hop med ungar och ett och annat blåbär


Jag tror vi har sagt farväl till sommaren på riktigt nu.
Och jag är glad att vi firade den all-in i helgen.
Med sista steket på stranden. Och barnsliga djupdykningar i vågorna. 
Med goda vänner och två kilo a´ Kalles lax.
Det är ingen riktigt sommar om man inte inmundigat den där laxen.
Den där fluffiga, nyrögade (Kalle är skånsk) som smälter i munnen.
Den som Kalle kommer farande med samma dag.
Och som fått lufta sig lite i baksätet på hans nercabbade svarta Merza,
 som han stolt berättar att han haft i "femtann aur".

Nu är tillståndet mer förvirrat liksom.
Och det verkar Big Bro också tycka.
För fast vi har en hel hop med ungar A.S. (after school),
så slänger ungen plötsligt av sig shortsen som han haft hela dagen 
och svidar om till underställ.
Bara sådär!
Och sen springer han rundor med det där på lekplatsen utanför.
Med en killkompis, lil´sis och hennes två "väninnor"

Själv sörplar jag i mig en välförtjänt latte-caramel.
Men en skvätt grädde och råsocker.
En sån där som är som mest onyttigast. Men som smakar som bäst.
Och dom där rackarns blåbären som jag egentligen inte tänkt plocka,
 när vi var på Hallongården - dom är redan slut.
Jag tänker att de där som är gratis i skogen,
tar en halv evighet att få ihop. 
Så nu måste jag köpa mig en egen buske för att se om det kan bli ett och annat blåbär.
Så att blåbärssommaren 2016 blir längre att minnas, än den här.


1 kommentar:

Mittgodastefinaste sa...

Härligt inlägg!

Men jag hänger kvar i sommaren och skippar mitt underställ påtminstone liiiiite till!

En fin söndag till dig!

Kram Jenny